کم بودن شیر مادر

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ تعداد بازدید: ۴۵۴۴
send via email google plus facebook twitter

کم بودن شیر مادر

 همه مادران در دوره‌ای این سؤال را می‌پرسند که آیا میزان شیرشان کافی‌ست یا خیر، به خصوص زمانی که شیردهی را آغاز می‌کنند.

بسیاری از زنان فکر می‌کنند شیرشان کم است، در حالی که اینطور نیست. این فکر ممکن است زمانی به سراغ‌تان بیاید که سینه‌تان حس پُری خود را از دست داده باشد یا شیر از نوک سینه به بیرون نشت نمی‌کند. اما اینها تنها نشانه‌های این هستند که بدن‌تان خود را با نیاز‌های تغذیه‌ای نوزاد تطبیق داده است و نشانه کم شدن شیرتان نیست. رشد ناگهانی نوزاد و جهش رشدی او باعث می‌شود شیر بیشتری بخورد و در نتیجه سینه‌های‌تان خالی‌تر از آنچه که در گذشته بودند احساس شوند، پس این هم دلیل کم شدن شیرتان نیست.
اما در برخی موارد که شیر مادر (با علائمی که در ادامه می‌گوییم) کم است ممکن است نوزاد در معرض سوء تغذیه قرار بگیرد. حال چگونه باید تشخیص دهید شیرتان کافی است و یا خیر؟

چه چیزی موجب کم بودن شیر مادر می‌شود؟

اگر مادر به دلایلی مانند درد نوک سینه، تنبلی یا بی‌حالی یا تکنیک غلط نگه داشتن نوزاد به هنگام شیردهی و... به نوزاد خود به میزان لازم و به طور مکرر شیر ندهد، ممکن است شیر او به طور موقت کم شود. قبل از هر چیز اصول شیردهی را مطالعه و رعایت کنید. بیماری‌ها و همچنین استفاده از قرص‌های ضد بارداری حاوی استروژن نیز می‌توانند بر تولید شیر تأثیر بگذارند.

در برخی از زنان یک وضعیت زیستی یا فیزیکی مانند اختلال هورمونی و یا جراحی سینه می‌تواند موجب کاهش میزان تولید شیر شود.

با این حال در اغلب زنان مشکل جریان یافتن شیر به بیرون و رسیدن به نوزاد است و نه تولید آن. آنها مقدار زیادی شیر تولید می‌کنند، اما به دلایلی برای مثال تکنیک غلط شیردهی به نوزاد، نوزاد به اندازه کافی شیر دریافت نمی‌کند.
 

    دیدگاه ها
    تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    مریم جوان

    من فرزندم با وزن 2500بدنیااومد.الان 4کیلو داره.دوس دارم تپل تر و وزنش بیشتر باشه.چکار کنم؟؟

    سوال یا دیدگاه خود را بنویسید :

    نام :

    نظر:

    کدامنیتی بالا را وارد کنید:

    مامانا کلاب را دنبال کنید

    نرم افزار موبایل