روانشناسی کودکان 5 تا 7 سال

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ تعداد بازدید: ۳۱۰۲
send via email google plus facebook twitter

روانشناسی کودکان  5 تا 7 سال

 سنین 3/5 - 4/5 - 5/5 -7 سنین ناسازگاری بچه ها است.

5 سالگیبهترین ایام زندگانی کودک است. مانند فرشتگان است. احساسات دیگران را درک می کند. تا جایی که می تواند به دیگران کمک می کند. نوبت را رعایت می کند. از سهم  و حق خود می گذرد. نظر دیگران را به نظر خود ترجیح می دهد. مبادی آداب است. خوشحال و شاد است. میل به آموختن دارد. ستایشگر مادر است. احساس خوبی نسبت به خود دارد. انتقاد کوچک را به راحتی می پذیرد. میل به سازگاری دارد. برای اولین بار توان شریک شدن با دیگران را پیدا می کند.

خوب خوشحال شدین !نه؟ حالا بعدی را بخونین!!

5/5 سالگیتا 9 ماه زندگی سخت می شود. خسته است . منزوی می شود. انتظارش زیاد و غیر قابل اجراست. به جای پاسخ به شرایط، واکنش نشان می دهد. انتخاب برایش سخت است. انتقاد را نمی پزیرد. در بازیها باید برنده شود.(گاهی با دروغ و تقلب) . بداخلاق و اهل قهر است. گاهی با مادر بد رفتاری دارد و نسبت به پدر خاموش است. میل به تخریب دارد. لغات زشت به کار می برد. گاهی سردرد یا مشکل تنفسی و یا سو هاضمه دارد.

6/5 سالگی : آغاز دوران خوب. تمایل به همکاری و کمک دارد. با ورزش آشنا می شود. به جای همبازی به دنبال دوست می گردد. نوعی میل به پرسش و عادلانه بودن دارد. منصف است. با مفهوم شکست برخورد واقع بینانه دارد. تمایل به موسیقی دارد. به دنبال افراد جالب و جاذب می گردد. دوست دارد به مهمانی برود.

7 سالگی : دچار بحران است. خوشحال نیس . توجه زیاد به تلویزیون وکامپیوتر دارد.به شنیدن موسیقی علاقه دارد. اهل رفتار و روابط گروهی نیس. میل به جمع کردن کلکسیون دارد.تصور خوبی از خود نداردو فکر میکند خواهران و برادران حق او را میخورند و بزرگترها اورا فریب میدهند. از معلم ایراد میگیرد وگاهی فکر میکند بچه سرراهی است. رفتار غیراجتماعی داردو تنها بازی میکند. از مغازه ها و یا خانه ها چیزی بر می دارد و به عمل بد خود واقف است 
    دیدگاه ها
    سوال یا دیدگاه خود را بنویسید :

    نام :

    نظر:

    کدامنیتی بالا را وارد کنید:

    مامانا کلاب را دنبال کنید

    نرم افزار موبایل