چه زمان و چگونه کودک خود را از پوشک بگیریم؟

۱۳۹۵/۱۲/۲۸ تعداد بازدید: ۱۹۸۹
send via email google plus facebook twitter

چه زمان و چگونه کودک خود را از پوشک بگیریم؟

 به گزارش خبرگزاری دانا،مادران نمی دانند چه زمانی برای از پوشک گرفتن کودک مناسب است  اما بد نیست بدانند بهترین زمان برای از پوشک گرفتن کودک معمولاً از ۱۸ تا ۲۴ ماهگی است. با این حال پسران دیرتر از دختران یاد می گیرند که ادرار و مدفوع خود را کنترل کنند. به همین دلیل بهتر است در مورد پسران پس از پایان دو سالگی اقدام به این کار کنید. معمولاً کودک کنترل مدفوع را زودتر از ادرار فرا می گیرد. برای این که بدانید چه زمانی می توانید کودک خود را از پوشک بگیرید ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 
زمان مناسب از پوشک گرفتن کودک

اظهار ناراحتی کودک از پوشک آلوده خود و درخواست تعویض آن و تلاش کودک برای جدا و دور کردن پوشک آلوده از خودش، خشک و تمیز نگه داشتن پوشک برای ساعات طولانی

 
چگونه می توانید به کودکتان در این زمینه کمک کنید؟

_ کودک را بیشتر از ۵ تا ۸ دقیقه روی لگن نگه ندارید. اجبار به نشستن طولانی مدت تأثیر منفی خواهد داشت. برای نشاندن کودک روی لگن به زور متوسل نشوید.

_ نباید نشستن روی لگن برای کودک جنبه بازی و سرگرمی داشته باشد. چون کودک این کار را یک بازی قلمداد می کند و هدف اصلی از این کار را فراموش می کند.

_ برای استفاده موفقیت آمیز از لگن به کودک جایزه دهید، اما باج نه! باج را پیش از انجام کار و جایزه را پس از انجام کار می دهند.

_ با زبان کودکانه فواید استفاده از لگن را برایش بازگو کنید.

_ در مراحل اولیه گرفتن از پوشک، اگر فرزندتان در خانه دسته گلی به آب داد، هرگز او را تنبیه یا سرزنش نکنید. تنها کافی است به او تذکر دهید و او را با مهربانی تمیز کنید.

_ هر دو ساعت یک بار بین وعده های غذا فرزندتان را روی لگن بنشانید.

_ یک اسم رمز یا علامتی را برای اعلام نیاز به دستشویی به کودکتان آموزش دهید. در این زمینه، کودکتان را با کودکان دیگر مقایسه نکنید. هر کودک ویژگی ها و توانمندی های منحصر به فردی دارد و مقایسه کار درستی نیست.

_ قبل و بعد از خواب روزانه یا شبانه کودک را روی لگن بنشانید.

_ بعد از ۲ یا ۳ بار استفاده موفقیت آمیز از لگن دیگر او را پوشک نکنید و فقط از شورت یا شلوار استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کودک در هوای سرد زودتر و بیشتر نیاز به دفع ادرار پیدا می کند.تا حد امکان قبل از خواب یا حین خواب به کودک مایعات و شیر ندهید تا جای خود را خیس نکند.

 

اگر کودک شلوارش را کثیف کرد، چه کنم؟

کثیف کردن شلوار در فرایند از پوشک گرفتن کودک امری طبیعی است. پس صبر و شکیبایی پیشه کنید و آستانه تحمل خود را بالا ببرید تا از این مرحله نیز با موفقیت عبور کنید. هر عکس العمل شما روی تربیت کودک و شکل گیری شخصیت وی تأثیر گذار است.

    دیدگاه ها
    سوال یا دیدگاه خود را بنویسید :

    نام :

    نظر:

    کدامنیتی بالا را وارد کنید:

    مامانا کلاب را دنبال کنید

    نرم افزار موبایل